torstai 18. marraskuuta 2010

Linjoja

Tuli tuossa katseltua tiistinen Muodin kulisseissa -jakso, joka löytyy SuomiTV:n nettisivuilta (mikä on muuten vähän pöhköä, ettei jaksot ole netissä kuin sen viikon). Jaksossa oli Noolanin muotinäytöksen järjestelyjä ja pakko se on todeta taas, että Noolanin suunnitteluideologia ja estetiikka vaan puree muhun. Aikasemminkin olen vilautellut täällä kevään malliston kuvia, joihin olen mieltynyt. Pakko laittaa lisää näitä ihanuuksia. Yksinkertaisuus, simppelit linjat ja muotokieli on ihan mun juttuja.



Itsetutkiskeluni keskellä olen huomannut, että olen hyvin perinteisen suomalaisen suunnittelun kannalla ja skandinaavinen muotoilu on lähellä sydäntä. Joku voi pitää sitä tylsänä tai mauttomana, mutta mulle selkeys ja yksinkertaisuus on vaan ihan uskomattoman kaunista. Lisäksi esimerkiksi näistä Noolanin asuista löydän hurjan jännittäviä tarinoita ja mystiikkaa. Voisin ottaa minkä vaan näistäkin asuista meille asumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti